Satasote tehdään palvelut edellä, ihmiskeskeisesti.

Sote-uudistuksessa koko julkista sosiaali- ja terveydenhuoltoa kehitetään vastaamaan yhteiskunnan muutoksiin. Myös Satakunnassa uudistaminen tehdään palvelut edellä, ihmiskeskeisesti.

Mikä on Satasote?

Satasote valmistelee Satakunnassa toteutettavaa sote-uudistusta. Sote-uudistuksessa parannetaan ihmisten peruspalveluja. Samalla sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen järjestäminen siirretään kunnilta hyvinvointialueiden vastuulle.

Miksi sote-uudistusta tehdään?

Tällä hetkellä sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämisvastuu on vajaalla 200:lla kunnalla tai kuntayhtymällä. Sosiaali- ja terveydenhuollon rakenteet uudistetaan, jotta voidaan taata yhdenvertainen palvelujen saatavuus koko Suomessa.

Milloin uudistus toteutuu?

Uudistus toteutetaan hallitusti vaiheittain. Satasoten valmistelu on aloitettu marraskuussa 2019 ja sitä toteutetaan aktiivisesti. Uuden Satakunnan hyvinvointialueen on määrä aloittaa toimintansa 1.1.2023.

Ajankohtaista

Kohti yhteistä Satakunnan hyvinvointialuetta: yhteistyön kautta monialaiseen yhteistyöhön

3.5.2021

Yhteistyön merkitys, eri toimijoiden ja erityisesti eri järjestämisvastuullisten kesken, on yksi oleellisimmista asioista yhteisen tulevan Satakunnan hyvinvointialueen rakentumisessa. Sosiaali- ja terveydenhuollossa toimintatapana tunnettu moniammatillinen yhteistyö tarkoittaa sitä, että erilaisen koulutuksen saaneiden ja eri ammattinimikkeillä toimivien työntekijöiden olisi kyettävä tekemään yhteistyötä mahdollisimman hyvin asiakkaan parhaaksi.

Lue koko uutinen

Satasoten valmistelijarekrytointi sisäisellä haulla jatkuu – haethan työpaikkaa 14.5. mennessä

27.4.2021

Satasoten hankehallinto on päättänyt avata uudelleen haettavaksi sote-valmistelijoiden tehtävät. Edellisessä rekrytointi-ilmoituksen jakelussa on ilmennyt ongelmia ja haluamme, että hakuilmoitus saavuttaa kaikki halukkaat hakijat Satakunnan sote-organisaatioissa. Aikaisemmat hakijat otetaan huomioon ilman uutta hakemusta. Uuden rekrytoinnin hakuaika on 14.5.2021 asti.

Lue koko uutinen

Asiakasnäkökulma on tärkeä osa palveluketjua

19.4.2021

Palveluketjut laaditaan maakunnallisissa, organisaatiorajat ja ammattiryhmät ylittävissä työryhmissä. Palveluketjut on ensisijaisesti suunniteltu ammattilaisten käyttöön, mutta asiakkaatkin pääsevät niitä avoimesti katsomaan. Miksi sitten palveluketjutyöryhmissä on mukana asiakasnäkökulman edustaja? Miksi asiakasnäkökulma on tärkeä, vaikka palveluketjut palvelevat ensisijaisesti ammattilaisia?

Lue koko uutinen

Tulevat tapahtumat

Mikä ihmeen Satasote? Lue viisi kovaa kärkiasiaa, joista sinäkin hyödyt

Ihmiskeskeisyys on Satasoten avainsana. Se ihminen olet juuri sinä, joten lue tämä viiden kohdan kooste.

Kysy, kommentoi ja anna kehitysideoita!

Haluatko saada lisätietoa Satakunnan sote-uudistuksesta? Onko sinulle kommentteja vai haluaisitko antaa kehitysideoita uudistukseen liittyen? Se kaikki onnistuu tämän lomakkeen kautta!

Jos sinulla on kysymys, jätäthän nimesi ja sähköpostiosoitteesi, jotta voimme vastata sinulle. Usein kysytyt kysymykset ja niiden vastaukset julkaisemme nimettömänä myös näillä sivuilla. Kommentit ja kehitysideat jaamme uudistuksen tekijöille aihealueen mukaan. Huomaathan, että emme suoraan vastaa sinulle kommenttiin tai kehitysideaan, mutta otamme sen käsitteyyn.