Tiedotteet ja uutiset

Toimialuejohtajien ja sote-johtajan haku aloitetaan

23.5.2022

Aluehallitus päätti 23.5. pidetyssä kokouksessaan Satakunnan hyvinvointialueen toimialuejohtajien ja sote-johtajan virkojen perustamisesta ja kelpoisuusehdoista. Toimialuejohtajien virat täytetään sisäisenä ilmoittautumismenettelynä ja sote-johtajan virka julistettiin haettavaksi julkisessa hakumenettelyssä.

Lue koko uutinen

Innolla rakentamassa satakuntalaista monialaista tiimimallia

19.5.2022
Työntekijöitä toimistolla

Satakunnan tulevaisuuden sote-keskus -hankkeen myötä käyttöön otettavan laaja-alaisen sosiaali- ja terveyskeskuksien toimintatavan valmistelu ja mallinnus on aloitettu hankekoordinaattoriryhmässä alkuvuodesta 2022. Toimintatavan mukaisesti asiakkaan hoito- ja/tai palvelutarpeen ratkaiseminen aloitetaan heti ensimmäisestä kontaktista ja potilaan hoitoa koordinoi yksi ammattilainen monialaisen tiimin tukemana.

Lue koko uutinen

Elintapaohjausosaamiseen panostaminen on investointi tulevaisuuteen

6.5.2022
Hoitaja mittaa pojan pituutta

Tutkimustulokset osoittavat, että Satakunnassa elintapaohjaukselle ja lihavuuden ja elintapasairauksien ehkäisylle on tarvetta. Satakunnassa ovat Suomen ylipainoisimmat lapset ja nuoret ja raskaana olevat äidit. Myös työikäisistä 75 % ovat liikkumattomia – ja siitä aiheutuu 67,4 miljoonan euron terveydenhuollon kustannukset vuosittain.