Tiedotteet ja uutiset

Koti TV:n kanavanäkyvyys laajenee

14.6.2021
Ikäihminen pitelee kaukosäädintä.

Koti TV aloitti lähetyksensä antenni-tv-talouksissa vuoden 2020 joulukuussa ja kevään 2021 aikana kanavan lähetykset ovat laajentuneet myös kaapeli-tv-verkon puolelle. Nyt myös Telian asiakkaiden on mahdollisuus katsoa Koti TV:n tarjoamia ohjelmia.

Lue koko uutinen

Tulevaisuuden sote-keskus -hankkeen toista hankekautta valmisteltiin työpajoissa

10.6.2021
Kuvakaappaus Padlet-taulusta, mihin on kirjattu kehittämiskohteita.

Satakunnan tulevaisuuden sote-keskus -hankkeen kaksiosainen sisältötyöpaja järjestettiin 17.5. ja 3.6. Sisältötyöpajoissa suunniteltiin valtionavustuksen toisen rahoitushaun hankekokonaisuutta yhdessä Satakunnan kuntien sote-työntekijöiden, sidosryhmien jäsenten ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Työpajoihin oli ilmoittautunut lähes 80 ammattilaista visioimaan, miltä tulevaisuuden sote-keskuksen tulisi näyttää.

Lue koko uutinen

Aito monialaisuus on aito tavoite

7.6.2021

Tulevaisuuden sote-keskus -hanke on lähtenyt hyvin käyntiin joka puolella Satakuntaa. Vaikka monet käytännön kehittämistoimet ovat vasta alussa tai vielä suunnitteilla, samaan aikaan on jo mietittävä seuraavia askeleita. Tätä tulevaisuuden visiointia tehtiin Tulevaisuuden sote-keskus -hankkeen tulevan toisen rahoituskauden hankehaun valmistelutyöpajoissa, joihin osallistui laaja joukko ammattilaisia eri puolilta Satakuntaa.

Lue koko uutinen

Satakunnan testbed tarjoaa tukea innovaatiotoiminnalle

31.5.2021
Siniseen paitaan pukeutunut henkilö kädet tietokoneen näppäimillä.

Testbed-toiminnan tarkoituksena on tarjota tuotteiden, palveluiden ja ideoiden testausmahdollisuutta aidossa sosiaali- ja terveydenhuollon ympäristössä. Satakunnan testbed-toimintaa kehitetään vahvassa yhteistyössä alueen toimijoiden kanssa ja tavoitteet ovat korkealla!

Satakunnassa valmistaudutaan sote-uudistuksen voimaantuloon

28.5.2021

Satasoten johtoryhmä kuuli 27.5. pidetyssä kokouksessaan perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiurun puheenvuoron ja käsitteli muun muassa asiantuntijaryhmän asettamista. Johtoryhmä oli vahvasti sitä mieltä, että asioissa tulee nyt edetä reippaasti ja valmistautua yhdessä sote-uudistuksen voimaantuloon.

Lue koko uutinen

Ajoissa tukea nuorten mielenterveyden ongelmiin

27.5.2021
Farkkuihin ja tennareihin pukeutuneen henkilön jalat penkillä, missä on piirustuksia

Joka viidennellä nuorella on mielenterveysongelmia, joista suurin osa liittyy ahdistukseen ja masennukseen. Psykiatriset osastot ympäri Suomea ovat ylipaikoilla sijoittaen nuoria nukkumaan myös patjoille lattialle. Hoitohenkilökunnan ja lääkäreiden työmäärät eivät riitä kattamaan huutavaa tarvetta nuorten ja heidän läheistensä hätään. Mielenterveys- ja päihdeongelmat on yhteiskunnassa pitkään ulkoistettu erityistyöntekijöille ja tämä kehityssuunta on nyt tullut tiensä päähän.

Lue koko uutinen

Etävastaanoton kautta onnistuu monenlainen hoitotyö

26.5.2021
Johanna Stenroos ja Mari Hakulinen keskustelemassa työhuoneessa.

Satasairaalan nuorisopsykiatrian poliklinikalla on aloitettu huhtikuussa uuden etävastaanottoratkaisun pilotointi. Kokeilun tavoitteena on löytää tietoturvallinen, toimiva ja ennen kaikkea helppokäyttöinen videovastaanottoratkaisu asiakkaiden ja ammattilaisten käyttöön.